Integrarea rețelelor sociale cu sistemele software de tip CRM reprezintă o metodă eficientă prin care companiile obțin o vizibilitate extinsă cu privire la parametrii cheie ai afacerii, cum ar fi: satisfacția clienților, cererile de ofertă ale clienților, comportamentul clienților sau modul în care folosesc produsele și serviciile livrate. Rețelele sociale sunt atât instrument de obținere de informații despre clienți, cât și de comunicare cu aceștia. Cuvântul de ordine în rețelele sociale îl reprezintă viteza: oamenii postează lucruri acolo și se așteaptă la un răspuns foarte rapid.
Programele software de tip CRM au dezvoltat recent capabilități prin care se integrează automat cu toate rețelele sociale populare. Astfel, sistemele CRM devin platforma centrală în care sunt gestionate toate aceste informații și prin care se transmit informații către clienți.
Integrare CRM cu Social Media
Aceste capabilități de integrare între rețelele sociale și programele CRM erau specifice în trecut doar aplicațiilor CRM de tip enterprise, celor de talie foarte mare. În ultima perioadă, aplicațiile CRM dedicate companiilor mici și medii au dezvoltat capabilități de integrare cu rețelele sociale, astfel că și firmele românești au acces la aceste instrumente eficiente.
Integrarea cu rețelele sociale funcționează atât pentru companiile care vând către consumatori cât și cele care operează în zona B2B. Există rețele sociale dedicate profesioniștilor din afaceri, cum ar fi LinkedIn.
Instrument pentru vânzări și marketing
Programele CRM sunt un instrument extrem de eficient de care managerii pot beneficia în foarte multe moduri. există un cost inițial și un proces de implementare CRM, dar apoi lucrurile vor funcționa foarte eficient. alegerea aplicației CRM potrivite pentru afacerea ta este un proces foarte important. poate consuma mult timp și efort de analiza. din fericire, există furnizori de servicii de consultanță care te pot ajuta să alegi cea mai bună soluție CRM în România.