In ultimii ani, publicitatea PPC ( pay-per-click) s-a dovedit a fi o solutie promitatoare si eficienta de publicitate online pentru companiile de toate tipurile. In aceste vremuri, tehnicile de marketing alese aduc succes sau dimpotrivă contribuie la eșecul unei afaceri online.
Publicitatea prin campanii PPC iti imbunatatesc gradul de cunoastere a marcii, dar si incurajeaza vanzarile. Chiar Google confirma ca reclamele afisate in reteaua de cautare pot creste gradul de cunoastere a marcii cu 80%.
Pentru a -ti imbunatati performanta campaniei PPC si pentru o eficienta sporita de promovare Google, este bine sa aplici cateva metode care iti vor aduce succesul:
1. Alege un scop bine definit
Pana ce nu ai un obiectiv clar si masurabil, nu vei putea optimiza campania PPC in mod corespunzator. Similar, daca nu ai o harta rutiera adecvata de urmat, nu vei ajunge nicaieri. In primul rand, trebuie sa determini ce doresti sa obtii din anunturile tale de cautare platite. In functie de nevoile afacerii tale, obiectivul de marketing ar putea fi:
- Obtinerea de trafic catre site-ul tau web
- Imbunatatirea vanzarilor
- Obtinerea de noi clienti sau fidelizarea celor existenti
Stabileste-ti intotdeauna obiective clare si realiste. Ar trebui sa alegi o echipa de profesionisti care sa lucreze pentru realizarea obiectivelor firmei tale de promovare Google
2. Utilizeaza cuvinte-cheie de inalta performanta
In orice campanie PPC, este esential sa alegi cuvintele cheie potrivite. Desi Google ofera un instrument pentru a crea o lista de cuvinte cheie pe baza analizei site-ului tau, e bine sa selectezi cu grija ce cuvinte cheie ai nevoie pentru campaniile ppc. Verifica performanta cuvintelor cheie inainte de a le include in textul publicitar. Alege-le pe cele adaptate nevoilor tale.
3. Optimizeaza calitatea cuvantului cheie (scorul cuvintelor cheie)
Unul dintre motivele principale pentru care majoritatea campaniilor PPC nu obtin rezultatele dorite este neoptimizarea cuvintelor cheie. Potrivit specialistilor, o campanie medie PPC produce toate vanzarile sale din doar 12% din cuvintele cheie alese. Asadar, evita supraincarcarea cuvintelor cheie. In schimb, scopul tau ar trebui sa fie imbunatatirea scorului de calitate a cuvintelor cheie.
4. Creeaza o lista de cuvinte cheie negative
Cuvintele cheie negative iti pot economisi in mare masura bugetul campaniei, deoarece impiedica aparitia anunturilor tale in cautari neadecvate. Aceste cuvinte cheie te ajuta sa eviti traficul nedorit., canalizand doar cei interesati sa afle despre afacerea ta.
5. Scrie o reclama captivanta
Mesajul publicitar( copy) joaca un rol semnificativ in determinarea succesului campaniei de marketing. Asadar, e bine sa depui toate eforturile pentru a crea anunturi captivante. Incearca sa fii cat mai relevant posibil. Un continut de valoare va aduce o contributie insemnata la succesul unei campanii reusite de marketing.
6. Utilizeaza re-marketingul
O rata de respingere mare este o scena comuna in marketingul PPC. Ei bine, re-marketingul este o modalitate ideala de a captura acele oportunitati ratate. Il poti folosi pentru a recapta atentia potentialilor clienti, care sunt inca in faza de constientizare. Re-marketingul iti permite sa afisezi anunturi directionate utilizatorilor care ti-au vazut deja produsele sau serviciile. Exista o multime de moduri prin care poti creste performanta re-marketingului pentru a spori ratele de conversie si rentabilitatea investitiei. De exemplu, poti incerca diferite canale de vanzari, poti colabora cu influenti celebri din nisa ta specifica si multe altele.
7. Optimizeaza-ti campaniile pentru utilizatorii de dispozitive mobile
Astazi, cand aproape jumatate din populatie foloseste un smartphone, nu poti neglija utilizatorii de telefonie mobila atunci cand conturezi o campanie PPC. E bine sa te asiguri ca paginile tale de destinatie sunt compatibile cu dispozitivele mobile, astfel incat sa beneficiezi la maximum de campania ppc. Acorda mai multa atentie cuvintelor cheie cu coada scurta, deoarece utilizatorii de dispozitive mobile prefera sa introduca interogari mai scurte de cautare.
8. Urmareste atent campania ta PPC
Pentru a asigura succesul campaniei tale, trebuie sa o monitorizezi in mod regulat. Unele firme noi nu petrec suficient timp pentru a-si urmari campania, iar acest aspect este un alt motiv principal pentru care unele campanii PPC esueaza.
Nu trece cu vederea importanta monitorizarii constante, deoarece te va ajuta sa obtii informatii valoroase asupra performantei campaniei tale de marketing.
Concluzii
Indiferent de forma si dimensiunea afacerii tale, publicitatea PPC te poate ajuta sa obtii o vizibilitate mai mare pe motoarele de cautare si sa stimulezi conversia. Cu toate acestea, pentru a te asigura ca fiecare campanie ppc functioneaza conform planului, trebuie sa urmezi pasi specifici. Daca nu te descurci, e recomandabil sa ceri sfaturile expertilor care cu siguranta iti vor duce campania de marketing la urmatorul nivel.