Infrastructura platformelor de E-commerce este mai importantă ca niciodată

În contextul COVID-19, multe afaceri din retail au făcut trecerea de la magazinele fizice, la cele online, iar cererea cumpărătorilor este în creștere. În ultimele 2 săptămâni din luna Martie, numărul de magazine online noi realizate pe platforma Shopify a crescut cu peste 20%.
Având în vedere faptul că economia globală este într-o stare fragilă, E-commerce-urile nu își permit să greșească la evenimentul de shopping al anului – Black Friday 2020. Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă magazinele online, an de an, din punct de vedere tehnic este reprezentată de fluctuațiile de trafic. Creșterile spontane ale traficului, în limite neprevăzute, duc de foarte multe ori la picarea site-ului, timpul de încărcare crescut și performanța scăzută la nivel general. 
Pentru a evita astfel de probleme, magazinele online ar trebui să își pregătească infrastructura tehnică încă de pe acum. 

Ce pași trebuie să urmeze orice magazin online pentru a-și pregăti platforma de E-commerce pentru Black Friday
Bunnyshell, platformă specializată în managementul și automatizarea infrastructurii cloud, menționează că business-urile care vând online pot câștiga un avantaj competitiv de Black Friday dacă sunt proactive când vine vorba despre setup-ul infrastructurii. 
Cei mai importanți pași pe care magazinele online ar trebui să îi parcurgă pentru a-și pregăti platformele pe care își derulează activitatea sunt: 
Analiză: 
– Verificarea completă a site-ului și a serverelor – care este capacitatea  infrastructurii actuale a site-ului și care sunt opțiunile pentru scalare (pentru creșterea sau organizarea diferită a serverelor), în funcție de așteptările de volum și de trafic. 
– Listarea tuturor problemelor pe care le-a suferit magazinul online în 2019 de Black Friday – trecerea în revistă a principalelor lucruri care nu au funcționat în 2019, soluțiile agreate și soluții de back-up.  
– Analiza datelor – colectarea tuturor datelor necesare, documentarea și analiza lor pentru a identifica tipare sau informații care pot ajuta la îmbunătățirea site-ului. 
Stress Testing: 
– Stress test pentru platformă – direcționarea de trafic conform volumelor de trafic așteptate pentru a verifica dacă site-ul este configurat corect; 
– Atenție: e important ca “testul de stres” să se realizeze pe toate paginile website-ului pentru a descoperiți posibilele erori care ar putea crea probleme în lanț, greu de identificat în timpul unei perioade ca Black Friday.
Optimizare: 
– Rezolvarea problemelor majore de infrastructură cloud – în această etapă trebuie incluse crearea unei hărți pentru infrastructură, o consultare în prealabil cu furnizorul de cloud, optimizările minore și reducerea timpului de încărcare a site-ului. 
– Pregătirea pentru probleme neprevăzute – optarea pentru funcții automate precum serverele auto-scalabile care permit ca platforma să fie 100% disponibilă, indiferent de volumul traficului; uneori aceasta este o soluție ideală mai ales în cazul companiilor care nu au un specialist Devops în cadrul echipei.

“Este important să te pregătești din timp când vine vorba de Black Friday. Pe parcursul anului, multe platforme de Ecommerce își îmbunătățesc infrastructura, adaugă funcționalități noi, includ produse noi și consideră că nu mai este nevoie de testare înaintea evenimentului. Cu toate acestea, pentru a fi siguri că lucrurile merg bine de Black Friday, noi recomandăm o serie de optimizări și un stress test cel puțin o dată, cu câteva săptămâni înainte de Black Friday. 
Pentru companiile care nu au un specialist în Devops în echipă trebuie să știe că în loc să cumpere servere doar pentru această perioadă a anului, platformele de E-commerce au acum la dispoziție opțiuni mai bune, precum tool-uri pentru scalarea automată a infrastructurii in cloud. Acest lucru reduce costurile și ajută platformele să nu își piardă clienții din cauza problemelor tehnice.“ – Roxana Ciobanu, CTO Bunnyshell

Cum se pot asigura business-urile de Ecommerce că nu le cedează site-ul de Black Friday
Pentru cei care nu sunt siguri care este cel mai bun plan pentru platforma lor, pot apela la specialiști și instrumente pentru managementul în cloud a infrastructurii tehnice. 
Începând cu luna septembrie, Bunnyshell oferă tuturor companiilor de E-commerce un audit complet al infrastructurii tehnice în cloud și sprijin în optimizarea și eficientizarea ei pentru Black Friday 2020. 
Un audit pentru pregătirile de Black Friday este făcut pentru a veni în ajutorul companiilor de E-commerce pentru ca ele să se concentreze mai mult pe vânzări și mai puțin pe problemele tehnice. 
Un astfel audit trebuie să cuprindă cel puțin:
– o listă personalizată cu toate lucrurile necesare pentru îmbunătățirea infrastructurii;
– stress testing pentru toate paginile site-ului; 
– optimizări de infrastructură 
– funcționalități de automatizare a scalării (a creșterii numărului de servere) care garantează resursele necesare pentru acoperirea tuturor nevoilor, indiferent de neprevăzut.

Comunicate recente

Evenimentele speciale merita tot efortul! Iata cum ar putea sa te ajute o agentie de organizare nunta!

Poti oricand sa contactezi o agentie de organizare nunta pentru a te ajuta in realizarea unui eveniment cu...

Pregateste-ti masina pentru sezonul rece! Comanda anvelope de iarna de pe Velopa

Suntem tot mai dependenti de masini. Iar in aceasta perioada in care trebuie sa ne ferim...

Cameleoni

Pe primul timbru al emisiunii, cu valoarea nominală de 2,20 Lei, este ilustrat cameleonul cu creastă...

PR2advertising.ro lanseaza seria de interviuri video

Daca vrei sa fii la curent cu informatii din diferite domenii, care sa te ajute in...

Coroana dentara: tipuri, rol, caracteristici, preturi

Cand este nevoie de o coroana dentara? Medicul protetician poate recomanda o coroana dentara in urmatoarele situatii: -Pentru...

Alte comunicate din categorie

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here